University of Belgrade, Faculty of organizational sciences

Department for e-business

Sajber psihologija

Studijski programInformacioni sistemi i menadžment
Studijska grupaElektronsko poslovanje
Status predmetaIzborni
NastavniciDobrivoje M. Mihailović

Course Content

Teorijska i praktična nastava: Uvod u psihološke probleme korišćenja Interneta; osobenosti Internet komunikacije; rad u Internet okruženju; nov kvalitet interpersonalnih odnosa. Osobenosti ljudske percepcije na Internetu; samopredstavljanje na Internetu „virtuelni identiteti“; fenomen Internet zavisnosti: pregledi rezultata istraživanja. Psihološke osobenosti sajber prostora: ograničenost čulnih iskustava, anonimnost, tekstualnost, digitalnost, izmenjena percepcija, bestelesnost, fleksibilnost identiteta, socijalna jednakost. Internet zajednice: osobenost i faktori formiranja grupa na Internetu.

Aims

Cilj predmeta je da se studenti osposobe za samostalan naučno-istraživački rad u oblasti sajber psihologije.

Literature

  1. Golčevski, N., Milovanović, G., Globalni građani, empirijska studija korisnika u Srbiji 2003., Centar za proučavanje informacionih tehnologija, Boš, Beograd, 2004.
  2. Negropont, N., Biti digitalan, Klio, Beograd, 1998.
  3. Jons, S., Virtuelna kultura, identitet i komunikacija u kiber-društvu, XX vek, Beograd, 2001.